Női és férfi ideál egy kapcsolatban

2012.10.09 11:18

NŐI ÉS FÉRFI IDEÁL EGY KAPCSOLATBAN 

Szerintetek milyen egy női és egy férfi ideál egy kapcsolatban? Gondoltam boncolgatom a témát és előveszem szokott férfi barátom újra és újra, hogy kikérdezzem a férfi oldalát is. 

Most is a szokott kis helyünkön ültünk a kávézó teraszán, mint mindig. Már készültem rá tudatosan, hogy kicsit lealázva számomra a nőket fog megnyilvánulni a véleményeiben. Aztán lehet nem, teszek egy próbát. 

- Szerinted milyen az ideális női és férfi társ? - már tudtam, hogy hosszas mesébe fog kezdeni így türelmesen figyeltem és jegyzeteltem. 

- Jó kérdés. Hát nőbe szerintem nagyjából kialakulhatott a kép benned. De azért összefoglalom. Rajongjon a férfiért akit szeret, pl. munkából hazaérve, finom ételek illata, egy olyan igazi szenvedélyes ölelés, sok bajt feledtet a mindennapokból. Tudja csábítani a pasit. Mindig panaszkodnak a nők, hogy csak a szexen jár a férfiak agya. Persze, hogy azon, ha nem tudja/akarja elcsábítani. A legtöbb nő az elején mutatja, hogy hú de precíz mindenbe, milyen jó a szexbe, aztán egy kis együttélés után gondolom nem kell ecsetelni, hogy hova lyukadunk ki. Pedig szinte minden nőben megvan a képesség, hisz akkor is megvolt amikor kezdődött a kapcsolatuk. Szóval folytatom: imádja a gyerekeket, főzzön-süssön. Adja meg a férfinek a szabadidőt, mivel szerintem ezt a férfiak többsége is megadja. Ha egy régi bölcsességet idéznék: „Otthon háziasszony, a konyhában szakácsnő, az ágyban k*rva.” 

Az ideális férfi: ne féljen ő viselni a nadrágot otthon, igen is legyen véleménye, amihez ragaszkodjon. Persze tudjon bocsánatot kérni, ha hibázott. Legyen sármos, rajongjon a nőkért és ezt ne rejtse el azzal, hogy drágám te vagy a legszebb a világon. Rajongjon a gyerekeiért, és soha ne sírjon. Maximum magában, ha nem látja senki. Egy férfi az tartásától férfi. Imádja a nőt akit szeret, de ezt sem kell kimutatni minden percben, mert megszokottá válik és hajlamosak a nők ilyen esetekben megint a nőies fiúcskát látni az emberben. Az olyan dolgokat amit a nők nem tudnak elvégezni, azt igenis csinálják meg (nem a mosásra gondolok). 

- Ezek szerint egy nő robot legyen? - kérdeztem tőle kissé cinikusan 

- Nem ezt mondtam, de a nőnek szerintem megvannak a feladatai. Jaj, persze a női kiváltságokra nem tértem ki eddig. Egy nőnek is szüksége van pasimentes időre, amit vagy a barátnőivel tölt el, vagy hogy formában legyen. Így szabadidőre mindkét nemnek szüksége van. Csak a nők ezt nem veszik annak, és így a pasinak sem akarják megadni ezt az alapvető dolgot. A nőnek és a pasinak is megvannak az életben a feladatai. Egy nő ne betonozzon, ne vágjon fát, ne ő cipelje nagy bevásárláskor telepakolt szatyrokat, mert az nem az ő feladata. 

Egy férfi pedig ne mosson, ne vasaljon. 

- Mi a helyzet azokkal a pasikkal, akik visszaélnek ezzel a szabadsággal? 

- Hát azokat sem lehet „igazi férfinak” nevezni. Nem azt mondtam, hogy egy alapos szemrevételezés nem fér bele, mint ahogy a nőknél is. Ami szép azt meg kell nézni, ha pedig nem az akkor azért, hogy nem. :-) 

Számomra a hűség mindenek felett, ha szeretjük a másikat igazán. De mivel a férfi poligám beállítottságú, ezért szükség van egy ilyen kis „kilengésre”, de ennél többre semmiképp! 

Úgyhogy ha ilyen a pasi, útilaput kell kötni a talpa alá, mert ezt többször is megcsinálja. 

Hm gondolkodva néztem rá – ne is folytasd gondoltam magamban, inkább majd legközelebb. 

Szerintem nem szabad úgy felfogni, hogy ez a feladata a nőnek és ez a férfinak. Ha feladatnak érezzük az már rég rossz. Ha nő és a férfi igenis szeretetből adja és segítik egymást a kapcsolatban, akkor működik. Ha már feladatának, elvárt dolognak érzi az ember, hogy tegye a dolgát előbb utóbb belefásul mindkét fél. Úgy gondolom, hogy vannak társadalmi normák amit a társadalom vár el a nőtől és a férfitől, de attól ha kicsit a nő „ elférfiasodik „ a férfi meg kicsit „ elnőiesedik „ ahogy Ákos fejezte ki nekem, nem hiszem, hogy kapcsolat rovására menne. Ami kapcsolat rovására megy az inkább ha nem becsülik meg egymást, ha nem segítik egymást a kapcsolatban. Nem arra gondoltam, hogy a férfi mosson. De mi van akkor ha pl. valamelyikük megbetegszik? Akkor összeborul a család? Bár igazából szerintem akkor van nagyobb baj ha a nő esik le a lábáról, mert az alapvető dolgokat a nő látja el otthon. Ha a férfi egyáltalán nem konyít a házimunkához akkor az óriási káoszhoz vezethet az otthonukban. 

Szóval kinek ez kinek az az ideális társ, nézőpont kérdése.


©Csarnay Krisztina Veronika